vrijdag 30 september 2011

negatieve ruimtes




Vandaag even aan de slag met negatieve ruimtes in het getekende dagboekje.
Het zijn nog steeds oefeningen om beter te leren kijken.
Tekenen is in eerste instantie GOED kijken, niet tekenen zoals je denkt dat het is, of zoals het nu eenmaal hoort.
Ik zat lekker buiten, hoewel, lekker.....? Ik moet natuurlijk niet gaan mopperen, maar het was gewoon heet buiten en dat voor 30 september!

Eerlijk gezegd vond ik het niet echt heel leuk om te doen....heb er ook niet zo m'n best op gedaan.
Het is wel leuk om er dan een lollige bladzijde van te maken, dat dan weer wel.
---------------------------------

Wat ik ook gedaan heb, een kaartje voor een jarig familielid(je)
Normaal ga ik er dan eentje knippen en plakken (met een èchte schaar enzo..)
Nu zit ik zo lekker in de Teken-sfeer dat ik een portretje heb getekend meteen met een watervaste fineliner( moet watervast i.v.m. de aquarelverf!), zonder een potloodschetsje.

Ik denk dat de familie leden wel zien wie het is ( het staat er trouwens ook met KOEIELETTERS bij, haha) of hij het zelf ook wel ziet weet ik niet.

Briefkaartformaat

Het is van een foto nagetekend, vlot, in ongeveer een minuut of 5.
Het inkleuren met aquarel nam wel meer tijd hoor.
En ik heb de lichtjes in de ogen met een witte gel-pen gedaan (ssssssssst)
Ook nog even afgelakt, dan glimt ie en lijkt het wat echter.
Ik merk dat het een hele goede oefening is, je moet goed kijken, geen fouten maken,doe je dat wel: jammer dan!

Nou familie: ik heb een behoorlijk foto-bestand......ga er maar vanuit dat je ook zoiets op je verjaardag gestuurd krijgt van mij, ik heb al heeeeele leuke op het oog!

(van 2 andere personen heb ik al eentje gemaakt!)

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor het kaartje, knap hoor!!
    Sem zei meteen: 'heeej,...mama..dat ben ik he!'.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik leuk om te horen zeg!
    En wat hoorde ik, jij ook aan de slag met een fine-liner? Leuk zeg!Probeer maar elke dag een tekeningetje te maken, ook al is het maar een kleintje,het wordt dan steeds leuker, om te doen!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen