maandag 19 september 2011

Stilleven met lamp






Vandaag weer schilderen met de dames!
We gaan aan de slag met een stilleven.
In het boek van Lidzey staat een DEMO van een stilleven met lamp en kruik.
Als voorbereiding voor vandaag moesten we thuis een foto maken van eenzelfde opstelling als het geschilderde stilleven van Lidzey.

We gaan de demo stap voor stap volgen. Om dat goed te kunnen doen hebben we ongeveer dezelfde opstelling gemaakt en om het wat handig te maken, op foto, omdat we iedere keer bij een ander van ons schilderen.

Ik ga kiezen tussen de volgende 2 foto's:



Met dank aan ome Henk (schilderij) , ome Henk Alberti (lamp), oma Eerbeek (kleine potje)
en Marie-José (herfstboeket, 1e foto)

Alles niet op een kastje maar op de schouw.
De verticale bruine streep ga ik niet schilderen, haha, dat is een herinnering aan wat lekkerij (ook al, maar dan van zolder)

Misschien wat voortvarend..............het Spaanse straatje moet ook nog af!

Vanmiddag gezellig geschilderd en natuurlijk bijgepraat.

Ik heb ( samen met de dames) gekozen voor de 1e foto. Na de schets een toonstudie gemaakt in aquarel, met paynes grey, vind ik erg leuk om te doen, mooie kleur om mee te werken!
De toonstudie had ook een uitgewerkte schets in potlood, krijt of potlood kunnen zijn.


TOONSTUDIE in paynes grey
Morgen met het echte schilderwerk aan de slag.

1 opmerking:

  1. Ha die Wilma

    Toch een accaunt aangemaakt :

    Ik mis je dagelijkse blog wel, het is zo leuk wat je plaatst ! En inspirerend !

    Ben ook zooooo nieuwsgierig of je je servies gekregen hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen