donderdag 6 oktober 2011

Journal en gemengde technieken.






Al veel te lang niks geplaatst, maar ik was (op mijn manier) ook druk met allerlei, zeg maar huishoudelijke taken en het organiseren van een collecte.
Ook twijfelde ik of ik, waar ik nu mee bezig ben (reisverslag) wel zou plaatsen op het blog.
Allereerst een pagina uit het getekende dagboekje.

Eigenlijk was de opdracht van Danny Gregory: Ga naar de badkamer, neem een stoel mee, ga zitten en teken de inhoud van je badkamerkastje, plank voor plank, daar had ik niet zoveel zin in, dit vond ik gezelliger om te doen en dat is het om te zien ook, vind ik.
--------------------------------

Wat ik al lang van plan was om te doen, daar ben ik nu aan begonnen:
Een reisverslag van de vakanties, maar dan getekend, geschreven en een beetje plakwerk.

Toch maar voor een map: losbladig systeem ( A5)gekozen, zodat ik er eventueel nog bladen tussen kan voegen.
Ik heb er ook A4'tjes (op z'n kant) in gedaan, dan kan ik eventueel heel breed wat maken.
De blaadjes zijn vrij zwaar, karton-achtig papier.


Tekeningen met watervaste fineliner ( en een gedeelte met een achteraf- toch-niet-helemaal-watervaste pen!) en aquarel.


Tja en alweer de tweeling, nou ja eentje ervan dan.
Ik had zin om een portret te maken met gemengde technieken, de gezichtjes van de 2 meisjes begin ik nu wat te leren kennen, dus vond ik het leuk om iets met hun foto te doen.

Nog niet helemaal af.........
Ik denk dat ik de achtergrond wat donkerder ga maken. En in ieder geval de haargrens links wat aanpassen, het lijkt zo teveel een pruikje.
Ik weet niet of je't kan zien maar ik heb oud muziekpapier op het canvas geplakt voordat ik ging schilderen.

Gemengde technieken noemt men ook: Mixed media, klinkt wel deftig hè.

Ik heb gebruikt:
Acrylverf
In water oplosbaar oliepastel
Inktense potloden
Houtskool
Oud muziekpapier.
Canvas 30X30

Tja en als ie leuk genoeg is, als ie klaar is, moet ik er nog eentje maken: het is natuurlijk wel de helft van een tweeling!





3 opmerkingen: