dinsdag 31 juli 2012

VAKANTIEJOURNAL: het boekie en een dramatische lucht.

Ook wel handig om even te laten zien hoe mijn vakantiejournal eruit ziet aan de buitenkant.
Ik heb'm zelf gebonden en er zit aquarelpapier in ( een aquarelblok gesloopt) en ingrespapier (pastelpapier) in verschillende kleuren.
Zo kon ik op vakantie altijd kiezen welk soort papier (of kleur) ik bij m'n onderwerp, of bij m'n teken/schildermateriaal vond passen.
De buitenkant heb ik beplakt met scrappapier (wel Fransig vond ik)

formaat: iets groter dan A5, ik heb'm gemaakt n.a.v. het formaat van het Aquarelpapier.
Als je zo'n boek bij je hebt, hoef je ook niet allerlei blokken papier mee te nemen: keus genoeg!


Op de overnachtingscamping (Frankrijk), was de lucht dramatisch.....................echt prachtig.
Iemand die dit werkje zag dacht dat ik het met pastelkrijt(soft) had gedaan, maar het is gouache (klinkt wel deftig, maar is eigenlijk"ouderwetse" plakkaatverf en dat gebruikte je vroeger als kind al, op school!)

Heel snel geschilderd.............want de lucht veranderde ook heel snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten