vrijdag 6 april 2012

Nieuwe vingers en een witte neus.


De klei is ondertussen KEI, maar dan ook KEI-HARD geworden.
Je moet dus echt wel zorgen dat je al wel een goede vorm maakt van de klei, want je kunt wel een beetje schaven en schuren, maar niet gaan "beeldhouwen"!
Als je dit vaker doet, zou je denk ik heel goed het werk met een Dremeltje kunnen doen.

Allereerst de nog witte vingers.


Met wat mengen de goede kleur gemaakt en de vingertjes geschilderd.
Eigenlijk heb ik geen flauw idee bij welke pop dit armpje hoort, haha.

En mevrouwtje Kruse kreeg vandaag een nieuwe neus!
Het "dekseltje" ( had ik een paar dagen geleden al op het gat in haar neus gemaakt) was goed uitgehard en een stevig fundamentje geworden.
Ik hoop dat ik de vorm van de neus goed heb getroffen. In het boek vond ik eigenlijk niet een goede profiel-foto van de neus.

Arm kind. . . . .

Doet me denken aan de zomers van vroeger. . .
Als kind. . . dat je neus zó erg was verbrand, dat je naar bed ging met een vette klodder nivea op je neus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten