woensdag 28 maart 2012

Käthe-Kruse-Art



En nu even iets heeeeel anders..
Mijn zus(je) is, zolang ik haar ken enorm gek op poppen. Ze heeft dan ook een enorme verzameling, oude en antieke poppen.
Ik heb haar beloofd haar Käte Kruse pop te gaan herstellen, althans ik ga mijn uiterste best doen.
Dus echt iets heel anders, maar wel erg leuk en spannend.

De pop mist het puntje van de neus:

Om het eerst wat uit te kunnen proberen, een armpje (van een andere pop) met een handje waarvan 2 vingertjes kapot zijn:

Met Milliput klei (2 componenten-klei) heb ik de vingertjes hersteld.
Handig...... een loep!

En een soort dekseltje op haar neus gemaakt:
Nu 24 uur wachten.
Als de klei dan hard is, kan ik de vingertjes in de goede vorm schuren en vijlen.
Op de neus komt nog minimaal 1 laagje klei, en daarna ook laten drogen,vijlen en schuren.
Met acrylverf kunnen de vingertjes en neus worden geschilderd.

Gelukkig heb ik er een boek over Käte Kruse poppen bij te leen met veel foto's, zodat ik haar dr "eigen"neus weer terug kan geven.


Binnenkort meer!

1 opmerking:

  1. Ohooooooooooo wat leuk zo Wil om mijn KK zo op je blog te zien .
    De vingertjes zien er al goed uit.
    Ik blijg het volgen kan ik steeds zien hoe het vorderd he .
    Groetjuh en Xjuh Han

    BeantwoordenVerwijderen