donderdag 8 maart 2012

Testjes. Met inktense en krijt.





Zoals ik al eens eerder heb gemeld, is het heel erg handig en leerzaam om wat testjes te doen met het materiaal dat je in de kast hebt liggen.
Doe je dat in een journal, dan kun je het altijd weer even terug kijken en hou je het "bij de hand".


Onderstaande lijkt erg op het effect van wasco in combinatie met ecoline. Weet je nog...........vroeger, op school?
Maar dit heb ik gedaan met, waarschijnlijk de allergoedkoopste kinder-was-krijtjes die er maar te koop zijn en aquarel.

Inktense potloden lijken in gebruik op aquarelpotloden, maar de kleuren zijn veel intenser.
Hieronder de blauwen en groenen die ik heb.

Linkerzijde: Creall Silky: ook heel grappig, soort wasco, maar ook te gebruiken als aquarel. Het is tekenmateriaal voor kinderen ( ik heb het bij de Intertoys gekocht)

Rechterzijde: Cretacolor Aquastick, een duurdere variant, ook in wateroplosbare waskrijtjes. Je kunt ze in alle mogelijke kleuren per stuk kopen

Wat ik zelf een hele leuke techniek vind met dit materiaal is, het samen te gebruiken met acrylverf (zinkwit)
Je werkt laag over laag en je bouwt je werk helemaal op.
Het katje in het midden heb ik met deze tecniek gemaakt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten