vrijdag 30 maart 2012

Lief portretje



Gisteravond hebben we de schilderijen van de expositie in de Bieb weer opgehaald.
Dat ging vlotter dan het ophangen!

Bedankt voor de leuke/lieve opmerkingen in mijn logboek allemaal!

Een aantal van de schilderijen kan ik in de tas laten zitten, want binnenkort( april)breng ik ze naar een Curiosa winkel ( Het Koetshuis) hier in het dorp.
Daar wil ik ook graag ook wat nieuw werk ophangen,werk dat er goed past.
Dus vandaag maar us flink aan het werk!

Nou jah, niet te flink; ik heb nogal last van mijn arm, mijn rechter, potdikkie.
Dus aan de slag met een techniek waarbij ik mijn arm wat kan ontzien:

Acrylverf en kleurpotlood.


Op mixed-media papier van Canson de eerste opzet.

Na het schilderwerk begonnen met kleurpotloden:


weer wat verder:

Ook niet te bang zijn: je kan er altijd weer over heen met acrylverf.
Nu even pauze: de achtergrond moet drogen:
Als de verf van de witte bloemetjes op de achtergrond droog is, ga ik daar nog wat krabbelen en kleuren met kleurpotlood, ik weet nog niet welke kleur.
En het een en ander bijwerken (o.a. de mond, ze zuigt de onderlip naar binnen en dat kan nog wel wat duidelijker)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten