zaterdag 3 maart 2012

Op de ezel en 100-faces-boek-update





OP DE EZEL


Gisteren een heerlijk dagje op stap geweest, o.a. naar een Kringloopwinkel.
Vooral serviesgoed, heeft mijn aandacht.
Ik heb al heel lang het plan om de mooie oude "familiekopjes" eens te gaan schilderen.

Omdat mijn schilderijen binnenkort in een winkel met curiosa komen te hangen, bedacht ik me dat het nu misschien wel het goede moment is om dat te gaan doen, het zou daar goed passen!

Eerst goede foto's gemaakt, omdat de kopjes van mijzelf zijn, heb ik ze ook "life" bij de hand tijdens het schilderen.

Een, voor mijn doen behoorlijk groot doek genomen, dit omdat ik het op een vlotte manier wil schilderen: niet te gedetailleerd.

50X50cm, 3 kleuren acryl: phtaloblauw,okergeel, karmijnrood en wit.

De eerste opzet, moet nog bedenken wat de achtergrondkleur gaat worden, daar moet ik niet te lang mee wachten, i.v.m de juiste schaduwkleur op het porselein.
Dit blauw (phtalo) is wel lekker fris.

De foto op de laptop expres op wat afstand, zodat ik de details ook niet zo goed kan zien (bril af kan ook!)

UPDATE 100-FACES-BOEK (10)

Ik vind het altijd wel lekker om in mij eentje aan het werk te zijn!
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr een beetje gezelschap is wel knus.



Ik heb er nu 11.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten