dinsdag 27 maart 2012

Update 100-faces-boek....3X op de kop.


6X op de kop, gaat het worden, heb er nu 3.
Ik ben op een bladzijde in het 100-faces-boek 6 gezichten op de kop aan het tekenen (niet ik, maar de foto ligt op de kop, snap je)
Ik gebruik de zaterdagse krant van het Dagblad van het Noorden.
En ooooooooooh wat is dit leuk en spannend om te doen zeg!

Soms gebruik ik het foefje wel als ik aan het schilderen ben, dan zie je dat er iets aan je werk mankeert, maar niet precies wat.
Je kunt je werk en eventuele referentie even op de kop zetten: je krijgt er vaak weer een andere kijk op. Ook via een spiegel er naar kijken wil nog wel eens helpen, of er gewoon een paar dagen niet naar kijken.
Maar een portretje zo maken heb ik volgens mij nog niet eerder gedaan.

De grap van deze opdekopkoppen is, dat het ook zo spannend en verrassend is, want je moet natuurlijk tussendoor niet stiekem draaien........ pas als ie klaar is!

Doe het maar eens, je zult versteld staan, het is ook min of meer bevrijdend, want je gaat er eigenlijk een beetje van uit dat het wel niks zal gaan worden, zo op de kop.
Echt leuk, gewoon doen!


3X op de kop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten