maandag 19 maart 2012

Veel plezier voor minder dan één Euro.







Onlangs kwam ik op internet een leuke techniek tegen, niks nieuws, gewoon tekenen met een balpen. Maar dan wel met allerlei kleurtjes.
Op dit moment zijn gekleurde balpennen niet zo makkelijk te vinden.
Vroeger, toen mijn meisjes kleiner waren, kocht je voor een habbekrats een heel pak: geurpennen waren dat dacht ik.
Tegenwoordig zijn het al gauw gelpennen, maar ik wil dus ouderwetse goedkope balpennen!
Op internet kun je ze wel vinden ( uiteindelijk!) voor rond een euro heb je 10 kleurtjes, maar dan betaal je natuurlijk het 6-voudige aan verzendkosten!
bendagek!

Ik bedacht me dat in een 10-kleuren balpen natuurlijk ook gewoon penvullinkjes zitten!
Ja hoor, bij de Intertoys: voor het belachelijke bedrag van: 69 centen heb je er eentje!

Als een kind zo blij, dubbelblij, want er blijkt ook BRUIN in te zitten, daar was ik nou al tijden naar op zoek: gewoon een simpele, ouderwetse, bruinschrijvende balpen!

Nou ligt zo'n dikke pen niet fijn in de hand (eigenlijk voelt het alsofje weer een kleuter bent met stoepkrijt)
Ik dacht ik sloop de pen en doe de stiftjes in een andere pen.
Dat gaat dus niet zo makkelijk.

Maar ik heb een nog fijnere oplossing gevonden:
Vullinkje past in mijn vul-potlood (speciaal voor dikke stifjes)

Nou denk je misschien, wat een enorm verhaal om.........weinig?
tja........
Mij gaat het er om, dat je dus ook met iets simpels als een balpen iets leuks kan maken.
En, dat je dat op iedere plek ( ik bedoel dus eigenlijk: onderuitgezakt op de bank) kan doen, want je hebt maar weinig materiaal nodig ( met name een pot water met penselen kan altijd mis gaan op de bank, tja.....)
Bovendien heb je een pen meestal wel bij je ( ook op andere locaties)

Begonnen met een RODE pagina, allemaal ( kleine)rode frummels hier in huis.
Ik wil pagina's maken met allerlei verzamelingen van alledaagse dingen, op kleur, een pagina hoeft niet meteen af,
maar er komt steeds meer bij.

Nog een leuke tip, voor minder dan één euro:
Plakkaatverf van de Action.
99 centen per flacon!


Expres op een vrij donkere ondergrond gebruikt, ik was benieuwd of de verf een beetje zou dekken.
Met name de witte heb ik al veel gebruikt.
Witte plakkaatverf kun je erg goed gebruiken in combinatie met aquarelverf, dan wordt de verf dekkend.
Voorbeeldjes:



3 opmerkingen:

  1. Grappig hoor met die pennen! Ziet er al leuk uit. Ben benieuwd hoe dat verder zal gaan...en dat voor 69 cent. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Wilma, wat ontzettend mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weet je dat ik die gedacht van een 10 kleurenpen ook heb gehad ?
    Maar ik klein sukkeltje vergeet dat dan weer tegen je te zeggen he.
    Maar goed je was er zelf ook opgekomen.

    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen